چرا نباید پیاده‌روی را ترک کرد؟

پیاده‌روی می‌تواند باعث شادی و سرگرمی شما شود. تحرک و جنب و جوش یک موهبت بزرگ است، بنابراین هرگز از پیاده‌روی غافل نشوید. هیچ‌وقت از روی اجبار به پیاده‌روی نروید، سعی کنید به خواست و علاقه خود پیاده‌روی کنید. این موضوع باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود و ورزش داشته باشید.

سیب سبز: همه ما می‌دانیم که ورزش روزانه برای‌مان مفید است، اما در واقعیت این روزها با این حجم از مشغله‌ای که در محل کار و خانه داریم ورزش کردن کمی دشوار است. مهم نیست که وقت‌مان را با چرخیدن در فیس‌بوک می‌گذرانیم یا واقعا کار مفیدی انجام می‌دهیم، مهم این است که همه ما در طول روز زمان زیادی را روی صندلی می‌نشینیم. اگر به‌دنبال راهی هستید که تغییر مثبتی در زندگی و سلامت جسمی و روحی‌تان ایجاد کنید، کافی است روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنید. مطمئن باشید همین فعالیت به‌ظاهر ساده می‌تواند اثرات بسیاری در کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها برای‌تان در پی داشته باشد. از طرفی، شروع یک روند منظم برای فعالیت‌های فیزیکی، هر چند کوتاه، می‌تواند در آینده به ایجاد انگیزه برای تمرینات بیشتر بینجامد. در این مطلب با اثرات اعجاب‌انگیز پیاده‌روی در زندگی‌تان آشنا می‌شوید.
با احساسات منفی خداحافظی می‌کنید

وقتی بدون دلیل احساس بدی دارید، آسان‌ترین راه ممکن برای حل این قضیه این است که برای پیاده‌روی بیرون بروید. پیاده‌روی در عرض کمتر از 15‌دقیقه تمرکز شما را برگردانده و احساسات منفی را از شما دور خواهد کرد. این ورزش به شما یاد می‌دهد که هیچ چیز ارزش استرس و تنش را ندارد. وقتی به پیاده‌روی می‌روید، می‌توانید مشکلات خود را حل کنید، بدون آنکه مانعی در برابر خود احساس کنید.

خلاقیت‌تان را شکوفا می‌کنید

ذهن انسان هنگام پیاده‌روی به استراحت می‌پردازد، بنابراین اگر در تنظیم برنامه جدید خود به مشکل برخورده‌اید، بهتر است کفش‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و بیرون بروید. پیاده‌روی در افکار شما جرقه ایجاد کرده و کمک می‌کند تا ایده‌های دور از دسترس به ذهن‌تان خطور کنند.

با طراوت می‌شوید

وقتی به لحاظ جسمی ناخوش هستید، ممکن است تمایلی به فعالیت‌های جسمانی نداشته باشید، اما کافی است به پیاده‌روی بروید و از نتایج شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. پیاده‌روی شادابی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به‌علاوه 40‌دقیقه پیاده‌روی به شما کمک می‌کند به اندازه 25‌دقیقه دویدن، کالری بسوزانید.

دوستان بیشتری پیدا می‌کنید

اگر برای پیاده‌روی بیرون بروید، می‌توانید با افراد جدیدی آشنا شوید که مثل شما در مکان‌های مختلف در حال پیاده‌روی هستند. بسیاری از افراد حین پیاده‌روی با کسانی آشنا می‌شوند که اشتراکات زیادی با آنها دارند؛ افرادی که به‌تدریج به یکی از بهترین دوست‌ها یا مهم‌ترین اشخاص زندگی‌شان بدل می‌شوند.

از استرس خلاص می‌شوید

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که پیاده‌روی سطح هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهد و می‌تواند به‌صورت آنی شما را از فشار و استرس رها کند، بنابراین اگر بی‌حوصله و دستپاچه هستید، به پیاده‌روی بروید. پیاده‌روی کمک می‌کند به لحاظ جسمی، ذهنی و روحی احساس بهتری داشته باشید. هورمون‌های استرس می‌توانند باعث افزایش وزن، از دست دادن حافظه و فشار‌خون بالا شوند، بنابراین پیاده‌روی می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند.

عوارض ناشی از کار را کنترل کنید

اگر به کارهای سخت و طاقت‌فرسا مشغولید، این احتمال وجود دارد که با گرفتگی عضلات باسن مواجه شوید. پیاده‌روی با افزایش تحرک و انعطاف‌پذیری مفصل ران به شما کمک می‌کند که از گرفتگی باسن خلاص شوید. پیاده‌روی با در هم شکستن اسیدلاکتیک موجود در عضلات، به بهبود گرفتگی عضلانی کمک کرده و بدن را مقاوم‌تر می‌کند.

بیشتر لذت می‌برید

وقتی برای پیاده‌روی بیرون می‌روید، به دیدگاه بهتری نسبت به طبیعت، مردم و محیط پیرامون خود دست می‌یابید. اگر در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید، ممکن است دائم در اتومبیل باشید و از دیدن مناظر پیرامون محروم شوید، اما کافی است یک بار برای پیاده‌روی بیرون بروید تا از زیبایی‌های اطراف خود لذت ببرید.

خوش‌فرم‌تر می‌شوید

اگر چند ماه به پیاده‌روی ادامه دهید، خواهید دید که عضلات‌تان قوی‌تر از قبل شده‌اند. پیاده‌روی باعث می‌‌شود پاهای‌تان فرم زیباتری داشته باشند. به‌علاوه، حرکت بازوها حین پیاده‌روی باعث می‌شوند که عضلات پشت، کمر و شانه‌ها نیز زیباتر شوند. همچنین تمام موارد گفته شده پیاده‌روی در طولانی‌مدت دامنه حرکتی شما را ارتقا می‌دهد.

هنرمند می‌شوید

اگر به جای استفاده از اتومبیل، کفش‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و بیرون بروید، می‌توانید مغازه‌ها و رستوران‌هایی را پیدا کنید که پیش از این شانس دیدن‌شان را نداشتید. به‌علاوه می‌توانید به مغازه‌های فرهنگی رفته و محصولات جدید بخرید.

تفریح می‌کنید

پیاده‌روی می‌تواند باعث شادی و سرگرمی شما شود. تحرک و جنب و جوش یک موهبت بزرگ است، بنابراین هرگز از پیاده‌روی غافل نشوید. هیچ‌وقت از روی اجبار به پیاده‌روی نروید، سعی کنید به خواست و علاقه خود پیاده‌روی کنید. این موضوع باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود و ورزش داشته باشید.

کلیدواژه:

برای پیاده روی بیرون | پیاده روی | پیاده روی | پیاده روی | پیاده روی | داشته باشید | بیرون بروید

پربیننده‌ترین خبرهـا

آخرین خبرهـا